gnäll

Jag har en häst, detta ger i sin tur att man måste placera hästen någonstans under alla timmar som man inte orkar vara hos fanskapet (visst för att hon gullig och rar men nog satan finns det tillfällen då men hellre skulle vilja omvandla henne till en prinskorv..) Lämpligast är att hyra en stallplats och det är det vi gör.
Vi står i ett stoooooort stall vilket ger många människor, inget fel med det om det inte vore för dessa 50+are som med näsan i vädret utnämner sig själva till stallpoliser och tänker fullfölja denna plikt till samhället med största ambition!

Idag var en sådan dam på hugget igen och hon använde sitt allra trognaste vapen, WHITEBOARD-PENNAN!
När hon var färdig kunde man läsa följande på tavlan:

Alla ni som vilkas hästar äter hö läs detta (och här hade hon så stiligt ritat en pil mot det faktiska meddelandet)
HUR otroligt svårt kan det möjligen vara??? jag förstår inte att ni inte klarar av något så förbannat simpelt som att dra ur balsnörena efter att ni öppnat en ny höbal!

Jag hade god lust att skriva ngt i stil med JA USCH va det är svårt, kan du vänligen visa mig hur man gör? min tonårshjärna är inte lika utvecklad, gränsfall förruttnad som dina års erfarenhet har gjort att din höbalshjärna är.

Men man kan ju självklart inte klaga på dessa damer, snart i pensionsålder har de vällan gjort sig rätt till att gnälla lite, när jag blir så gammal ska jag också gnälla på småsaker enbart för att jag får, jag ska bli den gnälligaste gnatkärringen i hela stallet och jag kommer att sluka whiteboard-pennor, vänta ni bara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0