mediafenomen

Idag upptäckte jag ett märkligt mediafenomen (ett sådant där irriterande fenomen som man liksom alltid vetat om men som man valt att helt enklt skita i..kort och gott...).
Det har att göra med hur olika tidningar disponerar sin nyheter, historien börjar på busshållsplatsen....

Det är kallt, jag har på mig en stor, tjock vinterjacka som egentligen ägs av min pojkvän (är detta relevant för historien? absolut inte, men iaf..) och när bussen kommer masar man sig på och slår sig ner på första bästa plats. Det är nu som jag ser vad som kommer att resultera till detta inlägg! Brevid mig sitter en dam och läser metro, på dess framsida ser man en stor bild på Obama och McCain. Det valet av "framsidenyhet" är ju ganska lätt att första, presidentvalet i USA är ju väldigt aktuellt trots allt!.
Några säten frammåt  sitter en annan dam och läser expressen, framsidan pryds av "Erik,3, blev DÖDAD, läkaren överdoserade".. nu kommer vi till dilemmat är den treårigapojken (iofs ett sorgligt fall) eller presidentvalet i usa(vilket kan komma att påverka hela världens ekonomi) viktigast och mest värd en första sida??
Ska vi hålla oss inom den enskilde inrikeska nyheten eller den internationnella som kommer att påverka en hel nation? Musen eller elefantflocken?? personligen håller jag hellre koll på var elefanterna är påväg, det känns värre at bli mosad av en sån än av en liten, liten mus..

hare nuttigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0