"Utan dig skulle jag inte överleva"

Det citatet och många, många andra är jag så ofantligt trött på.
Tänk dig en seg eftermiddag, det är smockfullt på tunnelbanan, det var så längesen du var kär att du börjat fundera på vad i helskotta det betydde nu igen, av någon bisarr anledning så bara måste det regna också, kort sagt en j*vlig dag. Mitt i alltihop så kommer det in två små turtuduvur, svävandes högt bland de rosa små puffiga molnen som uppenbarligen bara de två privilegierade kan se. De slår sig ner mitt framför dig och så börjar världshistoriens mest lättläsliga konversation

Tjejen "Jag ääälskar dig mer än nåååågonting annat"
killen "Du är mitt allt! utan dig skulle jag inte överleva!"
Tjejen "Jag klarar mig inte en dag utan dig!"

...i det här läget så tittar de varandra djupt in i ögonen, om det vore en sk "stirr-tävling" skulle de behöva sitta hela natten, de är ju experter båda två för höge bövelen! Själv står du mest och funderar på om du ska stanna vid närmaste suschi och köpa hämtmat eller om du ska vara duktig och laga middagen själv...

Killen "Utan dig..utan dig vore inte livet värt att leva"

...det är först nu du reagerar, hmm..har grabben hakat upp sig eller är tjejen döv så han måste upprepa sig hela tiden? eller en ännu bättre fråga; hur kan tjejen tro på det där gullegullet? vi vet ju alla att det där är världshistoriens älsta replik...

Tjejen "och jag klarar mig inte en minut utan dig"

...det är nu du synar dina olika alternativ
1. Lugnt sitta kvar och be till gudarna att du inte kommer att spy ner hela tunnelbanevagnen
2. Springa mot dörrarna och hoppas på att närmaste station är väldigt nära, annars finns risk för att du drämmer huvudet i dörren
3. Lugnt och stilla berätta för kärleksparet att "näheedå, ni kommer att klara er så bra utan varandra, det är bara hormoner som spelar er ett litet spratt, vänta bara, om några månader så kommer ni att hata varandra och världsordningen är åter i balans" lämna dem men hakorna i golvet och därefter komma fram till att det nog får bli suschi trots allt.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0